Hattems Mannenkoor verwelkomt u graag opnieuw

Dirigent - hattemsmannenkoor

Dirigent

Herman Kamp

Herman Kamp, geboren in 1969 in Marknesse, begon op 7-jarige leeftijd met orgellessen bij Geert Bremer en met vioollessen bij Ria Vredeveld aan het Muzisch Centrum in Emmeloord. In 1981 kreeg hij orgel- en vioolles aan de Gemeentelijke Muziekschool in Kampen bij Pieter Haverkamp en Ine-Lou Ouwehand. Op 15-jarige leeftijd nam hij tevens pianolessen bij Rob Lubbers.
Vanaf 1988 studeerde hij piano aan het Utrechts Conservatorium bij Sumiko Nagaoka en Thom Bollen. Na zijn afstuderen in 1995 studeerde hij muziekwetenschappen aan de Rijksuniversiteit Utrecht en sloot deze studie in 1997 af.
Herman heeft een eigen lespraktijk voor piano en orgel. Ook begeleidt hij op de piano regelmatig zangers en instrumentalisten. Verder begeleidt hij koren als pianist of organist en is hij als cantor-organist verbonden aan de Nederlands Gereformeerde Nieuwe Kerk in Kampen.
Herman is sinds 1997 actief als koordirigent. Aanvankelijk bij DEV Kamperveen en daarna vanaf 1998 bij algemene zangvereniging “Echo der Golven” in Swifterbant. Verder is hij sinds 1999 dirigent bij kamerkoor Vox Flevium.

Vanaf 2000 is Herman dirigent van het Hattems Mannenkoor.